زیادی عقل، چگونه؟

چند چیز موجب زیادی عقل است:

 

۱- خوردن چغندر

 

۲- خوردن کدو

 

۳- خوردن به

 

۴- خوردن ترنج

 

۵- خوردن کرفس

 

۶- خوردن کندر

 

۷- خوردن سرکه

 

۸- خوردن شنبلیله

 

۹- مسواک نمودن

 

۱۰- حجامت کردن

 

۱۱- بوی خوش به کار بردن

 

۱۲- مشاوره کردن

 

۱۳- مسافرت کردن

 

۱۴- تجارت کردن

وصیت نامه

 

بر سنگ قبر من بنویسید خسته بود                     اهل زمین نبود نمازش شکسته بود

بر سنگ قبر من بنویسید شیشه بود                  تنها از این نظر که سراپا شکسته بود

بر سنگ قبر من بنویسید پاک بود                 چشمان او که دائماً از اشک شسته بود

بر سنگ قبر من بنویسید این درخت                عمری برای هر تبر و تیشه دسته بود

بر سنگ قبر من بنویسید در زندگی                 پشت دری که باز نمی شد نشسته بود


بر سنگ قبر من بنویسید:


اینجا کسی خفته است که در تمام عمر خفته بود و اکنون بیدار شده است


اینجا کسی خفته است که در تمام عمر جز عشق نگفته است


اینجا کسی خفته است که پیش از مرگ به تیر چشم دلبری مرده است


بعد از من

مرا عمری به دنبالت کشاندی

 
سرانجامم به خاکستر نشاندی

 


ربودی دفتر دل را و افسوس

 
که سطری هم از این دفتر نخواندی

 


گرفتم عاقبت دل بر منت سوخت

 
پس از مرگم سرشکی هم فشاندی

 


گذشت از من ولی آخر نگفتی

 
که بعد از من به امید که ماندی؟!

 

 

بعد از من به امید که ماندی؟!

ویرانی

هیچ کس ویرانیم را حس نکرد            وسعت تنهائیم را حس نکرد

 

در میان خنـــــده های تلخ من            گریه پنهــــانیم را حس نکرد

 

درهجوم لحظه های بی کسی          درد بیکس مانیم را حس نکرد

 

آن که با آغــــاز من مأنوس بود           لحظـــه پایانیم را حس نکرد

 

سخت تر از سنگ!

فرشته از سنگ می پرسه:

 

 

                  چرا از خدا نمی خوای

 

 

                   که تورو انسان کنه ؟

 

 

                         سنگ میگه:

 

 

                 هنوز اونقدر سخت نشدم

 

 

                       که انسان بشم!

 

                              

          سنگ