یا علیّ بن موسی الرضا

 

 

اللّهم صلّ علی علیّ بن موسی الرضا المرتضی

 

الإمام التقیّ النقیّ وحجّتک علی من فوق الأرض ومن تحت الثری

 

الصدّیق الشهید

 

صلوة کثیرة تامة زاکیة متواصلة متواترة مترادفة

 

کأفضل ما صلّیت علی أحد من أولیائک

 

تواضع!

 

دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست

 

جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است

 

ناکسی گر بر کسی بالا نشیند فخر نیست

 

روی دریا خس نشیند قعر دریا گوهر است

 

شعری از قیصر امین پور

سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم

 

ولی دل به پاییز نسپرده ایم .

 

چو گلدان خالی لب پنجره

 

پر از خاطرات ترک خورده ایم .

 

اگر داغ دل بود، ما دیده ایم

 

اگر خون دل بود، ما خورده ایم .

 

اگر دل دلیل است، آورده ایم

 

اگر داغ شرط است، ما برده ایم .

 

گواهی بخواهید اینک گواه

 

همین زخم هایی که نشمرده ایم.

چرا؟؟؟

چرا وقتی که راه زندگی دشوار میگردد...

 

بشر تغییر حالت میدهد خونخوار میگردد...

 

به وقت عیش و نوش میزند کوس بی دینی...

 

به وقت تنگ دستی مومن و دیندار میگردد

 

 

ای خدا بی پناهم...


خدایا ! تو به من نزدیک هستی.

 

طوری که وقتی از کینه دنیا و آدماش به کنجی

 

پناه می برم ٬ این زمزمه اسم توست که به من

 

آرامش میده ...

 

و من از تو چقدر دورم

 

که گاهی ٬ فریاد من به تو نمیرسه...